تحقیق جامع در مورد تولید میلگردهای ساختمانی

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
تحقیق جامع در مورد تولید میلگردهای ساختمانی  شامل 194 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش

قسمتی از متن:

رشد صنعت آهن در توسعه و پیشرفت صنعت یک کشور نقش مهمی را داراست، بدین منظور تولید محصولات سالم بدون عیب و مرغوبتر با خواص بهتر از اهداف اقتصادي هر کشوري که صاحب صنعت فولاد است می باشد.

در این پروژه بدلیل مطالب مرتبط بالا سعی شده به تمامی آنها اشاره و در مطالب حساس توضیحات کافی و جامع در اختیار گذارده شود.

بحث روشهاي تولید میلگرد را باید با نورد شروع کنیم چرا که تحقیقات نشان می دهد که عمده ترین و رایج ترین روش تولید میلگرد بوده و مرقون به صرفه ترین نیز می باشد که این باعث می شود پروژه در اطراف این مطلب به هدف خود که روشهاي تولید میلگرد می باشد دست پیدا کند.

میلگردها در انواع پروفیل ها تولید می شود که تمایز آنها با یکدیگر سطح مقطع، قطر و آجدار بودن یا نبودن می باشد. طبق تحقیقات بدست آمده نورد میلگرد به دو صورت رفت و برگشتی (روش قدیمی) وپیوسته صورت می گیرد که با توجه به قدیمی بودن روش نورد رفت و برگشتی بیشتر شرکت هاي خصوصی هنوز از این روش براي تولید میلگرد استفاده می کنند.

تفاوت بین این دو روش
1- تعداد قفسه ها
2-نحوه قرار گیري دستگاهها
3- سرعت تولید
4- کیفیت محصول می باشد که تغییر قطر در روش قدیمی در یک قفسه که داراي چند راهنماي متفاوت با نحوه کار متفاوت می باشند صورت می گیرد ولی در روش پیوسته تغییر قطر در چند قفسه که به صورت متوالی و پیوسته نسبت به هم قرار گرفته اند صورت می گیرد. لازم به ذکر است سرعت فرآیند تولید میلگرد با توجه به قسمت آجزنی محاسبه می گردد و این سرعت در روش رفت و برگشت 17 متر بر ثانیه بوده و در روش پیوسته سرعت فرایند به 30 متر بر ثانیه می رسد . به دلیل جدیدتر بودن روش پیوسته بیشتر به این موضوع می رسیم.

عیوب مختلفی ممکن است در شمشها ایجاد شود به همین دلیل فصل دوم به بررسی کوره هاي پیش گرم و فرایند گرمایش مجدد اختصاص داده شده است.

در فصل اول و سوم عیوبی که فرایند نورد ایجاد می شود مورد بررسی قرار گرفته و تجهیزات لازم و استانداردهاي موجود در تولید میلگرد را توضیح داده می شود و در آخر در فصل چهارم مطالبی  در مورد کیفیت و  خواص  محصولات نوردي  ارائه می شود.

فهرست مطالب

عنوان

پیشگفتار

تقدیم نامه

فهرست مطالب

فهرست تصاویر

فهرست جداول
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 5353 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 194

حجم فایل:8,613 کیلوبایت

 قیمت: 85,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    برای بازکردن این فایل از نرم افزار word استفاده نمایید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    word